Mona Lisa Olsen: Nej, hvor jeg savner Radio24/7!

Mona Lisa anmelder radio- og TV-udsendelser. Hun ligger naturligvis under for KlitPosten.dks projekt med at benytte danske ord og ikke engelske eller amerikanske.
Billedet af hende er malet af en fyr, der hedder Leonardo. Hun mødte  ham på Stalden i Klitmøller. Han var længe om at male hende og tog hende med på sine rejser rundt i Europa nogle gange. Det blev hendes fyr, der var surfer, noget knotten over. Han sagde, at hun skulle vælge mellem ham og Leonardo. Så slog han sit surfboard ned i jorden. Hun trak på skulderen.

Når jeg tænker på Cordua og Steno, Lars Trier Mogensen, Rushy Rashid Højbjerg og Anders Lund Madsen, Den korte Radioavis, bliver jeg helt tavs.Tænk, alle de gode programmer er bare væk. Var Dansk Folkeparti medskyldig i deres forsøg på at få en ny landsdækkende radio etableret i god afstand fra hovedstaden?

Når jeg tænker på Radio Loud, bliver jeg forstemt. Når jeg tænker på, hvordan nævnet kunne udpege dem som vinder med størst antal points, baseret på nærmest halvt løgnagtige påstande (for eksempel den om Dorsett, der skulle overtage hele afdelingen for spøg og skæmt); når jeg tænker på, at Radio Loud specifikt skulle stile efter ungdommen mellem teenager og 30 (endelig ikke ældre) og så ser på lyttertallene, der flere gange har været i 0! Altså nul lyttere! Det svarer til ingen lyttere. Og de får statstilskud.

Altså. Det nævn burde eddermame selv betale Radio Louds udgifter.

Glædeligt, at P1 fra DR hurtigt indså, at der måtte gøres noget, fordi Radio 24/7 indvarslede en anderledes radio. Derfor har vi i dag forholdsvis gode programmer på formiddagsfladen.

Radio24syv var en dansk public service-radiostation, der blev drevet for licensmidler af Berlingske Media og PeopleGroup igennem selskabet Berlingske People A/S fra 2011 til 31. oktober 2019.

I maj 2019 havde kanalen en lytterandel på 12,8% som faste ugentlige lyttere, og den var dermed den femtemest lyttede kanal.

Radio Loud (også kendt som Loud og LOUD) er en dansk digital public service-radiokanal beliggende i Svendborg og København drevet af en sammenslutning af lokalradioer gennem selskabet Kulturradio Danmark A/S. Loud gik i luften 1. april 2020 og udsendes over DAB til størstedelen af Danmark, men ikke Bornholm og dele af Lolland-Falster. Loud har erklæret deres målgruppe som den yngste halvdel af befolkningen og unge i alderen 15-32 år.

Det er nu fem måneder siden, at den nye radiokanal Radio Loud gik i luften for første gang. Planen var at producere radio til unge lyttere, og med 260 millioner kroner i offentlig støtte og store samarbejdspartnere var radioen klar til at sparke benene væk under Danmark.

Radioen fik også massiv omtale i medierne på grund af den omdiskuterede kamp mellem Radio24syv og Radio Loud om en nyoprettet DAB-kanal, men det lader ikke til, at al omtale er god omtale, for lyttertallet er stadig på nul.

Lidt godt nyt er der da

En række af Radio24syvs gamle programmer fortsætter på egne medier. Det gælder for eksempel "Det, vi taler om" og "Fodbold FM", der vil blive sendt i samarbejde med BT.

"Millionærklubben" fortsætter på Euroinvestor, mens Berlingske sender "Cordua & Steno", "Kampagnesporet" og "Hitlers Æselører".

Weekendavisen viderefører "Flaskens ånd", "Huxi og det gamle folketing", "Poesibog" med flere.

For Berlingske og Weekendavisens vedkommende vil programmerne kræve abonnement på tjenesterne eller hos Podimo.

Euroinvestors og BTs programmer vil ligge gratis tilgængelig på egne tjenester, Podimo, eller hvor du lytter til dine podcasts.

Sidste: Berlingske har købt sig ind i Radio Loud. Det vides ikke, om det er en god eller en dårlig nyhed. Smider man gode penge efter dårlige?

Spørgsmålet er, om den unge mand ikke er faldet i søvn?

Fik du læst:

Fik du læst:

Mona Lisa Olsen: TV-reklamernes speakere snakker fjollet. Nærmest barnagtigt.

Andre indlæg, du vil synes om:

0 Kommentarer
Inline Feedbacks
View all comments